piątek, 19 czerwca 2015

Mama na przymusowym odpoczynku

Bardzo dziękuję, że zechciałyście znowu mnie czytać, bałam się że stwierdzicie, iż nie ma takiej potrzeby. Dzisiejszy post będzie o mnie i moim zdrowiu, które niestety ostatnio trochę szwankuje.

Od jakiegoś czasu bolał mnie kręgosłup, jednak jeszcze bardziej miednica i nogi. Dostałam tabletki, które niestety nie pomagały, więc poszłam jeszcze raz i odrazu seria zastrzyków, L4 i zakaz wstawania, trzeba się oszczędzać. Wiadomo jak to jest przy dzieciach za długo nie poleżysz, no ale odpoczywałam ile się dało. Po powrocie do pracy ból powrócił i to prawie z taka samą siłą jak przed zastrzykami, chodzę jednak do pracy bo pracuję jednoosobowo i nie mogę pozwolić aby zrobiły mi się zaległości bo z nich nie wyjdę. Moja Pani doktor rozłożyła ręce i dała mi skierowanie do ortopedy, byłam we wtorek stwierdziła na podstawie rozmowy i wyników rtg, że mam przeciążony kręgosłup i na tą chwilę rehabilitacja, w domu zakaz ćwiczeń, zakaz zumby a niedawno zaczęłam na nią chodzić i jak najbardziej oszczędny tryb życia. Wczoraj szukałam najszybszego terminu rehabilitacji i nawet się udało, bo już za niecałe dwa tygodnie mogę zacząć tylko za jedną serię zabiegów muszę zapłacić nie jest to jakaś fortuna ale 90,00zł piechota nie chodzi. Oczywiście zapłacę po to aby już rozpocząć tą rehabilitację bo nie mogę wyrobić z bólem. Będę miała po 10 zabiegów prądem, ogrzewanie lampą solux i laser. Mam nadzieję, że to pomoże. Przy okazji badań okazało się, że mam małą wadę genetyczną mianowicie niespojenie łuku S1 -  Niespojenie łuku kręgu (spina bifida) jest wadą wrodzoną (najczęściej segment L5 lub S1), która powoduje brak zrostu łuku kręgu kręgosłupa. Deformacja sprzyja przeciążeniom kręgosłupa powoduje dysharmonie napięcia mięśniowego a czasami powoduje, że szybciej dochodzi do rozwoju zmian zwyrodnieniowych.Osoba cierpiąca z powodu niespojenia łuku powinna regularnie unikać przeciążeń kręgosłupa związanych na przykład z dźwiganiem ciężarów, pracą w pochylonej pozycji, długotrwałym przebywaniem w pozycji siedzącej, jak również z sytuacjami wymagającymi nadmiernego prostowania kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Noszenie obuwia na wysokich obcasach, nadwaga, a także ciąża są czynnikami, które mogą znacznie nasilić dolegliwości, bądź być czynnikiem powodującym ich ujawnienie. W codziennym rozkładzie zajęć osoby z niespojeniem łuku powinno znaleźć się 15-30 minut na ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, pośladków i grzbietu. Zwiększona siła i wytrzymałość tych grup mięśniowych pozwala dłużej utrzymywać pożądaną postawę ciała i łatwiej unikać przeciążeń. Zabiegi fizykoterapeutyczne i przyjmowanie leków wydają się mieć jedynie działanie pomocnicze i doraźne.

Także w tej chwili powinnam o siebie bardziej zadbać, w domu na szczęście zrozumieli i starają się pomóc, chociaż mąż raczy czasem zapominać ;) musiał przejąć część obowiązków, chociaż jak ktoś mnie zna ciężko mi było bo ja zrobiłabym to lepiej, szybciej i wogóle :) Córcia czasem daje popalić, w nocy bywa różnie więc jestem i tym zmęczona też, marzę o wyspaniu się albo chociaż poleżeniu sobie spokojnie w łóżku do 9. Może za jakiś czas się uda :)

Dzisiaj to na tyle. Pozdrawiam i życzę miłego dnia.

3 komentarze:

  1. Witaj, to ja, mama Kamila (od maila).
    Nieciekawie z Twoim zdrowiem. Tak jak piszesz rehabilitacja może okazać się tylko chwilową ulgą. Życzę dużo zdrówka. Może w urlopie uda się troszkę odpocząć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej. Bardzo współczuję. Kręgosłup to poważna sprawa. Kuruj się. Mam nadzieję, że zabiegi przyniosą ulgę. Przy dziecku trudno pozwolić sobie na chorowanie, ale dobrze, że masz wsparcie bliskich.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  3. Chce się napisać "odpoczywaj", ale odpoczynek przy dziecku ma zupełnie inny wymiar. Pozostaje zatem wierzyć, że zabiegi przyniosą ulgę i poprawę. A więc zdrówka!
    Wiem, co to znaczy bolący kręgosłup, wywinęłam się od zastrzyków, ale też nie jestem pewna, czy za jakiś czas nie staną się koniecznością.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń